Saturday, 26 January 2013

Pelajar baru di MGHS

Assalamualaikum

Tengoklah title aku tengoklah haha lol. Okay dengan ini saya NURUL HAZRATI RAZALI telah berpindah ke MGHS aka STPM. Dan umur saya baru 15 tahun. Dan tahun ini saya akan mengambil PMR tolong doakan saya mendapat 8A ya Amin :)


Hahaa see aku dah pindah tahu. Aku ada masalah sikit and aku pindah pun sebab aku tak nak ambil bahasa arab masa PMR and i dont want take subject Diniah because its so hard hard hard. Sekolah lama aku ambil akademik and diniah bila dicampurkan menjadi 21 SUBJECT ! Ughh susah tahu maa. aku tak larat tahu.

The awkward moment bila masuk mghs? Aaaaaa macam macam ada and yang paling aku happy aku dapat jumpa my bestfriend kat sana okay. Lia and Aqila is my bestfriend from  primary school and untill now maybe? I miss them so muchh. Oh yeah aku pun jumpa ija dia pun bff aku tapi dia sekolah lain tapi dapat jumpa dia bila balik sekolah hihiii. Kalaulah Mahira tak pindah seremban agaknya aku pun dah jumpa dia kat mghs kan hmm.

Tapi sayang diaorang lain kelas hmm takpelah janji satu sekolah kan. Haaaaaa kat sana aku jumpa ramai budak seri duyong. Ramailah juga aku kenal. Aku pun ingat ingat lupa je muka diaorang. Seriously diaorang cantik sangat aku jeles okay ToT. Baru aku tahu ramai juga kenalan aku kat sana cehh haha. 

Guess what! Dari sekolah rendah dulu okay aku suka bepindah pindah sekolah haha. Mula mula Sk Seri Duyong and then Sk Seri Bandar. Bila sekolah menengah pun sama haha. First, SMA Assaiyidah Khadijah(Saikhad) and then pergi sekolah SMK Tinggi Perempuan Melaka(MGHS) . Nampaknya banyak juga yer pengalaman aku berpindah randah sekolah hahaha.

Bila baru masuk hmm kena berdikari kat sana tahu. First day ayah just hantar kat luar je aku sendiri pi masuk dalam pergi pejabat sendiri okay. KENA BERDIKARI SEBAB DAH BESAR okay. Lepas cikgu suruh call ayah suruh datang nak hantar blablaaa baru ayah datang. Penat aku ulang alik errr.

First day saya terlalu pendiam maybe? haha. Biasalah budak baru. Sebaik first day takda perhimpunan hujan yayy! Bila masuk kelas aku baru perasan cousin aku ada dalam kelas yang sama yayy bestnyaa. Tapi kemudian hari esok cikgu tu suruh tukar kelas ke sebelah sebab apaa sebabnya kelas yang aku masuk tu ramai bangett. 40 orang tahu so dia nak pindahkan 3 orang ja hm takpe pasrah~ 

And hari seterusnya seterusnyaa?! Hmphhh aku harap aku dapat biasakan diri kat sekolah baru. Aku harap dapat ramai kawan. And apa ek? Entah haha lol. Oh god baru teringat homework tak siap lagi tahu. Kena siapkan sekarang ni. Okay bye

No comments: