Sunday, 16 September 2012

YaAllah, aku tak tahu kenapa hati aku rasa teringin sangat nak pakai macam nie.

Assalamualaikum :)
Hai guys ! Sihat? Aku baru je sembuh sikit dari demam . Uhukk*cough*


 


 Hm, mesti terkejut kan tengok tajuk aku yang panjang gitu. Its nothing  lah. Tak tahu dan kenapa hati aku rasa macam nak pakai niqabas or purdah . Yeaa, insyaAllah, suatu hari aku nak pakai macam tu. Ingat tuh. Suatu hari dan suatu hari pasti akan berlaku. InsyaAllah amin ya rabbal al amin :)

And now, aku nak try change my perangai demi sikit sikit. Aku tak tahu lahh kenapa. Sebabnyaaa, entah. Perangai aku terok kah? I dont know how to answer that question but only people yang betul-2  kenal aku je yang tahu perangai aku  yang macam mana. Biasalah manusia kan. Mesti ada buat kesilapan di dunia ini. Tak ada seorang pon yang tak pernah buat silap even kesilapannya kecil.

Hm, aku try nak jadi anak solehah. Aku nak try yang aku ni boleh menghafal diniah kat sekolah walaupun aku sendiri tak suka arab tapi aku nak jadikan diri aku ni sukakan arab. Yelaa, kate jer sekolah arab tapi aku sendiri tak pandai arab sangat. Lagipun aku jeles gila tengok kawan aku yang pandai gila dalam bab mengahafal arab-2 nie semua. Aku dah try, tapi tak bole, sebabnya cepat sangat aku lupa apa yang aku dah hafal. Ustaz suurh aku hafal surah Al - Mulk pun kemain susah lagi. Memang aku cakap kat sekolah aku tak suka kan diniah and aku lebih suka kan akademik.


 


So, i decided to try suka kan diniah. Aku nak belajar sikit-2 fahamkan arab nie dalam kelas. Bile dalam waktu kelas masa diniah mase tu lahh aku gunakan untuk bercakap, tidur, berkyahal,  and blablablaaaaaaa. Itu perkara biasa bagi budak asrama right? Lol.

Aku nak jauhkan sifat aku yang malas, tak dengar cakap, suka buat benda tak berfaedah, suka on9 bergejam gejam, degil and benda-2 yang tak sepatunya lah ! Perkataan mencarut? Hm, perkare biasa kot bagi budak zaman sekarang and aku sendiri pun pernah cakap B*B*, B*D*H, S**T, and berbagai bagai lahh. Kalau aku cakap pon perkataan itu semua bila aku marah gilaaa, sake hati gilaaa, and yang gila gila lah. Hahaaaa.  Peace ^^V And aku nak jauhkan dengan perkataan tuh.Most important ! Aku nak kurangkan masa on9 yang terlalu lama and bahasa kasar aku cakap kat kengkawan and sesape lahh.

So, aku kena banyakkan bersabar right? Yea, dalam hidup memang kena banyakkan bersabar. Walaupun aku manusia yang  lemahh sangat, aku tak berapa pandai sangat bab agama-2 and aku tak sempurna pon di mata manusia. And memang betol aku tak sempurna. Nobody in this world perfect right?

Hm, aku tak tahu nak cakap apa lagi. Tetibe je malam nie aku merepek cakap pasal nie. Hahaa. Kelakar jee. And most important aku nak berjaya di dunia and akhirat. InsyaAllah, amin. Walaupun aku pernah buat kesilapan yang remeh temeh, insyaAllah aku akan perbaikinya. Mana tahu suatu hari nanti aku jadi ustazah bak kate ayah aku dia nak tengok aku jadi ustazah, doktor gigi ke or cikgu macam dia. Hahaa. Mula-2 memang aku taknak jadi ustazah. Sebab apa? Sebabnya aku sendiri pon taktahu. Haiyaaaaaaaaa. Aku bukan nak menunjuk ke ape tapi entalah. Hanya Allah saje tahu isi hati aku.

Kalau aku tak boleh pakai niqabas sekalipun aku tetap nak berubah jadi anak yang baik and solehah :') Hm, mana tahu aku pakai tudung labuh ke suatu hari nanti.

                                    Okaylaaa, aku nak cau dulu. Good nite. Assalamualaikum :)


                                    Kita merancang, Allah yang menentukan segalanya.

No comments: